Verbetermanagement
Lean is een bedrijfsstrategie om de efficiëntie te verbeteren door verspillingen in werkprocessen te elimineren. Door onderdelen in werkprocessen (zonder toegevoegde waarde) te elimineren, kun je een positieve flow creëren die past en voldoet aan de klantvraag. LEAN werd vooral verspreid door de Japanse autofabrikant Toyota en hun 'Lean Manufacturing'. Lean is niet alleen geschikt voor het stroomlijnen van fabriageprocessen, maar krijgt ook steeds meer voet aan de grond in dienstverlenende sectoren, zoals de verzekeringswereld, het bankwezen en in de Zorg.
Natasja Huting is een gecertificeerde Lean expert, volgens de eindtermen van Lean Competency System verbonden aan de Cardiff University).
De Lean werkwijze wordt integraal toegepast bij project- en praktijkmanagement. Het mooie aan Lean is dat het vaak om kleine aanpssingen gaat welke tot grote verbeteringen leiden.
Dit onderdeel is ook separaat van andere dienstverlening in te huren. Praktijkprof kan verbetersessies (Kaizen) uitvoeren, waarbij kort gezegd processen worden geanalyseerd en tevens worden verbeterd. 'Meten is weten'.